سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
آرشیو بهاریه - شیعه
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خمینی به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گرد هم جمع آمدند، و نهاد مقدس سپاه را پی ریزی کردند.

    شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می کردند، تصور نمی رفت که چه مسؤولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده ی این تشکیلات تازه تأسیس خواهد بود؛ امّا از آن جا که محرک حضور در این نهاد خدمت بی شائبه به انقلاب اسلامی و اطاعت محض و عاشقانه از مقام والای ولایت فقیه بود جملگی به عنوان بازوی توان مند ولایت فقیه، خویشتن را برای هر نوع مأموریت محوله آماده کرده بودند.

     

     

    اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد ولی، نظامی گری در واقع یک بُعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مکتبی و مردمی است.

    سپاه نهادی در جهت پیاده کردن اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلام است و نام گذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمّدی (ص) بر پا شده است و داعیه ی تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی «عج» نیز گسترده است و بدین لحاظ دارای آرمان های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.

    از طرف دیگر ایثار و فداکاری برای حفظ نظام اسلامی و دست آوردها و اصول آن، آرمانی است که سپاه با درس آموزی از حماسه ی حسینی،  آن را خط مشی اصلی خود قرار داده است. از این نگاه، سپاه، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده است بر حفظ نظام و حکومت اسلام ناب محمّدی (ص) فداکاری کند و با تمام هستی خود در نگهبانی از آن، بکوشد.

    سپاه همچون حضرت اباالفضل العباس (ع) که مطیع محض رهبر و امام خویش بود و به منزله ی بازوی امام حسین (ع) محسوب می شد، بازوی مقام عظمای ولایت می باشد. تحقق این هویت مکتبی و آرمان الهی، بدون ارتباط با مقام ولایت، امری ناشدنی است.



    دانشجوی امام صادق (ع) ::: دوشنبه 85/6/6::: ساعت 12:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: رهبری جهان اسلام

    در پیش از ظهر روز ششم آبان 1360، یاران جنبش امل به همراه سیدحسن نصرالله در جماران به حضور امام خمینی(ره) شتافتند و از او شنیدند که: «از آنجا که منطقه در شرف یک نهضت اسلامی عمومی است، آمریکا اقدام به طرح قضایایی کرده است تا بتواند دست مردم بی‌پناه منطقه را از سرنوشتشان کوتاه کند و متأسفانه، برخی از دولت‌ها هم او را کمک می‌کنند. طرح سادات و فهد یکی است. بر فرض که آمریکا یک طرح صد درصد اسلامی ـ انسانی بدهد، ما باور نمی‌کنیم که آنان به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل «لااله الاالله» بگویند، ما قبول نداریم، چرا که آنان می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند. آنها که صحبت از صلح می‌کنند، می‌خواهند منطقه را به جنگ بکشند...

    مسئله‌ای که می‌خواهم اکیداً به شما تذکر دهم این است که این معنا که «نمی‌شود با قدرت‌های بزرگ طرف شد» را از گوش‌هایتان بیرون کنید. شما بخواهید، می‌توانید...»



    دانشجوی امام صادق (ع) ::: چهارشنبه 85/5/25::: ساعت 11:19 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: شیعه

    *حدیث قدسى: جَعَلتُ هذَا الشَّهرَ (رَجَبَ) حَبلاً بَینی و بَینَ عِبادی فَمَنِ اعتَصَمَ بِهِ وَصَلَ بِی؛

    ماه رجب را ریسمانى میان خود و بندگانم قرار داده‏ام؛ هر کس به آن چنگ زند، به وصال من رسد.


    * حدیث قدسى: الشَّهرُ شَهری و العَبدُ عَبدی و الرَّحمَةُ رَحمَتی فَمَن دَعانی فی هذَا الشَّهرِ أجَبتُهُ و مَن

    سَألَنی أعطَیتُهُ؛ماه (رجب)، ماه من، بنده، بنده من، و رحمت، رحمت من است؛ هر که در این ماه مرا

    بخواند، اجابتش کنم و هر که حاجت آورَد، عطایش کنم.


    * پیامبر اعظم صلى الله علیه و آله: رَجَبٌ شَهرُ اللَّهِ الأصَبُّ یَصُبُّ اللَّهُ فِیهِ الرَّحمَةَ عَلى‏ عِبادِهِ؛

    رجب ماه بارش رحمت الهى است. خداوند در این ماه رحمت خود را بربندگانش فرو مى‏ریزد.


    * پیامبر اعظم صلى الله علیه وآله: إنَّ فی الجَنَّةِ قَصراً لایَدخُلُهُ إلّا صُوّامُ رَجَبٍ؛


    در بهشت قصرى است که جز روزه داران ماه رجب وارد آن نمى‏شوند.


    *امام کاظم‏علیه السلام: رَجَبٌ شَهرٌ عَظیمٌ یُضاعِفُ اللَّهُ فیهِ الحَسَناتَ و یَمحُو فیهِ السَّیِّئاتَ؛

    رجب ماه بزرگى است که خداوند (پاداش) نیکى‏ها را در آن دو چندان و گناهان را پاک مى‏کند.



    دانشجوی امام صادق (ع) ::: دوشنبه 85/5/23::: ساعت 9:46 صبح
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: شیعه

    شرم الشیخ کوفه است و
    جنوب‌، نینوا!
    دارد جنوب شبیه کربلا می شود
    مدیترانه‌، فرات است
    فرات‌، عبای توست!
    برای این همه زخمی
    برای این همه بی کفن
    تنها ردای مهربان تو مانده است!

    وگرنه این سران
    دشداشه‌هاشان را
    پرچم صلح کردند و فروختند
    شاید اگر نبود نفت می‌جنگیدند
    دیروز، ذوالفقار را
    با قطعنامه‌ها
    تاق زدند
    امروز منتظرند
    که از قطعنامه‌ها
    زمین و نان
    فرشته و غلمان ببارد!
    بارید!
    و قطعنامه همین بمبی ست
    که دارد می‌بارد!

    جنوب غرق خون است و
    غزه آهوی زخمی
    تو تنها مانده ای نصرالله!
    در خیبری به نام جنوب
    و هواپیماها دارند خندق می کنند و
    کودکان زخمی تشنه اند
    تو رفته ای از شریعه آب بیاوری
    در برابر چشم این همه ماهواره جاسوسی

    اوضاع روزگار بد نیست
    از سران عرب
    یکی با شمشیری از طلا بر کمر
    دارد ریشش را خضاب می‌کند و
    یکی
    همیشه در مواقع حساس
    به سجده می‌رود
    شیخ فلان
    تا دشداشه را عوض کند

    شیخ الرشید تا سان ببیند از برابر عکسش
    شاه کوچک تا برگردد از تعطیلات آمریکایی
    دیر خواهد شد
    نماد ارتش عربی
    پلیس مصراست
    که همچنان حمله می کند به الازهر!
    جان بولتون دارد پارس می‌کند در سازمان ملل!

    تنها تو مانده ای نصرالله!
    پس شمشیر را پس بگیر و
    اسب را پس بگیر و
    شریعه را پس بگیر و
    غیرت عربی را پس بگیر
    که پادشاهان عرب
    شیهه اسبان مرده‌اند!

    (علیرضا قزوه)



    دانشجوی امام صادق (ع) ::: دوشنبه 85/5/2::: ساعت 3:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: شیعه

    انتظار مهدی آل محمد علیه السلام ، مکتب تلاش و پویایی

    انتظار و امید به‌ آینده‌ای‌ بهتر که‌ همواره‌ موجب‌ رشد و پویایی‌ انسان‌ است‌ همواره‌ مورد توصیه‌ و تشویق‌ آیین‌ حیاتبخش‌ اسلام‌ بوده‌ و به‌ همة‌ پیروان‌ خویش‌ و رهروان‌ راه‌ حق‌ و عدالت‌ سفارش‌ می‌کند که‌ بهروزی‌ و سعادت‌ و سربلندی‌ انسان‌ها فقط‌ در سایة‌ حکومت‌ عدالت‌ گستر اسلامی‌ و رهبری‌ نجات‌ بخش‌ بشریت‌ تحقق‌ می‌یابد .

     بنابراین‌ مکتب‌ انتظار فرج‌ و به‌ امید حکومت‌ عدل‌ و داد بودن‌ ،مکتبی‌ انسان‌ ساز و حرکت‌ آفرین‌ در فرا راه‌ بشر می‌باشد و آنان‌ که‌ مکتب‌ انتظار را به‌ عنوان‌ مکتب‌ سکوت‌ و خمودگی‌ و ایستادگی‌ می‌پندارند ،معنای‌ واقعی‌ انتظار فرج‌ را به‌ خوبی‌ نشناخته‌ و به‌ عمق‌ آن‌ پی‌ نبرده‌اند .

               در قرآن‌ کریم‌ آیات‌ متعددی‌ وجود دارد که‌ انسان‌ را به‌ آینده‌ نوید می‌دهد و امیدوار می‌سازد

     برخی‌ از این‌ آیات‌ عبارتند از :

     «هو الذی‌ ارسل‌ رسوله‌ بالهدی‌ و دین‌ الحق‌ لیظهره‌ علی‌ الدین‌ کله‌ و کفی‌ بالله‌ شهیداً »

     «او خدایی‌ است‌ که‌ پیامبرش‌ را با هدایت‌ و دین‌ حق‌ فرستاده‌ است‌ تا آن‌ را بر همه‌ ادیان‌ پیروز گرداندو بر حقیقت‌ این‌ سخن‌ گواهی‌ خدا کافی‌ است‌».

     بدون‌ تردید از اهداف‌ مهم‌ قیام‌ حضرت‌ مهدی‌ (عج‌) ،مبارزه‌ با فساد و گسترش‌ عدل‌ و داد در پهنه‌ زمین‌ است‌. او می‌آید تا منکرات‌ را از صحنه‌ گیتی‌ برطرف‌ سازد.

     او می‌آید تا ظلم‌ و ستم‌ را ریشه‌ کن‌ کند و انقلاب‌ عظیمی‌ برپا نماید. احتمال‌ قیام‌ و انقلاب‌ وی‌ در هر لحظه‌ای‌ ممکن‌ است‌ و قیام‌ او تصادفی‌ نیست‌ ؛ یعنی‌ علمی‌ دارد که‌ مافوق‌ همة‌ علم‌هاست‌ و قدرتی‌ دارد که‌ بالاتر از همه‌ قدرتهاست‌ و پیروان‌ او نیز باید در انقلاب‌ او سهم‌ ارزنده‌ای‌ داشته‌ باشند و خویشتن‌ را با سلاح‌ علم‌ و آگاهی‌ توأم‌ با تقوی‌ و پاکدامنی‌ مجهز سازند .

     منتظران‌ آن‌ حضرت‌ به‌ گونه‌ای‌ رفتار خواهند کرد که‌ لیاقت‌ و شایستگی‌ در رکاب‌ وی‌ بودن‌ و درک‌ کردن‌ محضر آن‌ وجود نازنین‌ را به‌ اثبات‌ برسانند و انتظار در کلیه‌ ابعاد زندگی‌ و حیات‌ آنان‌ نقش‌ سازنده‌ای‌ دارد.

     کسی‌ که‌ منتظر پاکی‌ است‌، معقول‌ نیست‌ خودش‌ آلوده‌ و پلید باشد ؛ منتظر حقیقی‌ ،قلب‌ ،روان‌ و اعمال‌ و کردارش‌ بر اعتقادش‌ گواهی‌ می‌دهد و رهرو راستین‌ او خواهد بود .

     بنابراین‌ نحوه‌ ظهور آن‌ حضرت‌ و هدف‌ و برنامه‌اش‌ معلوم‌ است‌ .

     چنانکه‌ در حدیث‌ بحار آمده‌ است‌:«کسی‌ که‌ در حال‌ انتظار امام‌ عصر (عج‌) از دنیا برود همانند کسی‌ است‌ که‌ با امام‌ قائم‌ (عج‌) در خیمه‌اش‌ همنشین‌ شده‌ است‌. بلکه‌ به‌ مثابه‌ فردی‌ است‌ که‌ در رکاب‌ رسول‌ خدا شمشیر زده‌ است‌.»

     در بعضی‌ از روایات‌ اسلامی‌ ،موضوع‌ انتظار با صبر و مقاومت‌ توأم‌ شده‌ است‌ و نشانگر این‌ است‌ که‌ منتظران‌ فرج‌ امام‌ عصر(عج‌) در دوران‌ غیبت‌ کبری‌ ،بایستی‌ مقاوم‌ و صبور باشند و از  این‌ روایات‌ استفاده‌ می‌شود که‌ انتظار عامل‌ حرکت‌ ،تلاش‌ و مقاومت‌ در مقابل‌ کجی‌ها ،پلشتی‌ها و ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌هاست‌.

     منتظر واقعی‌ کسی‌ است‌ که‌ به‌ پیروی‌ از مصلح‌ عدالت‌ گستر جهانی‌ ،با ظلم‌ و ستم‌ مبارزه‌ می‌کند و در انقلاب‌ جهانی‌ او سهمی‌ دارد.

     همان‌ طوری‌ که‌ قبلاً نیز اشاره‌ شد ،انتظار پدیده‌ای‌ است‌ که‌ انسان‌ را به‌ آینده‌ای‌ تابناک‌ امیدوار می‌سازد و منتظر واقعی‌ کسی‌ است‌ که‌ به‌ راه‌ و رسم‌ و ظهور امام‌ عصر (عج‌) ایمان‌ و اعتقاد داشته‌ باشد .

     بنابراین‌ یکی‌ از صفات‌ برجستة‌ منتظر امام‌ این‌ است‌ که‌ به‌ آن‌ حضرت‌ معتقد می‌باشد و پیوسته‌ ظهورش‌ را انتظار می‌کشد. در غیر این‌ صورت‌ انتظار او معنا و مفهومی‌ ندارد.

     انتظار در مقابل‌ محافظه‌ کاری‌ است‌. اصولاً کسی‌ که‌ محافظه‌ کار می‌باشد، خواهان‌ حفظ‌ وضع‌ موجود است‌ و دوست‌ دارد وضعیت‌ موجود هرچه‌ هست‌ محفوظ‌ بماند .

    ولی‌ منتظر مصلح‌ جهانی‌ این‌ چنین‌ نیست‌ ،بلکه‌ در حال‌ تلاش‌ و پویایی‌ است‌ تا خود و اجتماع‌ و تمامی‌ جهان‌ را هر چه‌ بیشتر به‌ وضع‌ مطلوب‌ برساند .

     



    دانشجوی امام صادق (ع) ::: سه شنبه 85/4/6::: ساعت 2:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت: شیعه

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    کل بازدید :87073

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    آرشیو   بهاریه - شیعه

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<